عودهای خوشبو از چه موادی ساخته می شوند؟min read 1

نحوه ساخت عود خوشبو

عود بطورسنتی از صمغ و کندر و چوب‌های معطر، پوست درختان، دانه‌ها، ریشه‌ها، علف‌ها و گل‌ها ساخته می‌شود.

از زمان‌های بسیار دور عود در آیین‌های مذهبی به‌ کار می‌رفته است. ساخت عودهای گیاهی هنری باستانی و چیزی جز هنری مقدس نبوده است. کتیبه‌ای مصری متعلق به 1530 قبل از میلاد مسیح استفاده از عود را ذکر کرده است.

                                                                    نحوه ساخت عود
چوب‌های خوشبویی مانند چوب صندل و روغن‌های گیاهان و علف‌ها به عنوان بوهای طبیعی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. شاید مشهورترین عطرهای طبیعی، کندر و صمغ بودند که بطور خاص در سومالیا یافت می‌شده است. عطرهای طبیعی در معابد هندوها، بودایی‌ها و آیین‌های رسمی چینی‌ها و آیین‌های شیتو در ژاپن به کار می‌روند. استفاده از عود در یونان باستان در اوایل قرن 8 قبل از میلاد مسیح رایج بوده است.

این ماده خوشبوی اسرار آمیز خواص درمانی معجزه آسایی دارند. از دیدگاه گیاه درمانی، عودهای گیاهی به خاطر خواصشان استفاده می‌شده‌اند تا ایجاد بوی خوش در فضا.

بسیاری از گیاهان و علف‌های دارویی به خودی خود بویی ندارند و باید حتما سوزانده شوند. عود و گیاه درمانی همواره با هم همراه بوده‌اند. قدیمی‌ترین منابع مربوط به گیاه درمانی و عود به “وداهای” هندی باز می گردد. بودایی‌ها در طب “آیوراودا” از عود به عنوان وسیله‌ای معجزه‌گر استفاده می‌کنند.(پیشنهاد می کنیم از عود های موجود در نگارخانه هما دیدن فرمایید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =