چرا پوشاک الیاف طبیعی گیاهی و حیوانی ارگانیک بخریم؟min read 1

در مطلب پیش رو به ذکر ویژگی های الیاف طبیعی و مزایای استفاده از این الیاف در پوشاک و چگونگی نگهداری از این تولیدات پرداخته شده است. الیاف به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

الیاف طبیعی (Natural) ، الیاف مصنوعی (Synthetic) ، الیاف ساخت دست بشر (Man made) .

 

الیاف طبیعی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:
الیاف گیاهی مانند کتان، سیسال، پنبه
الیاف حیوانی مانند پشم و ابریشم

 

حفظ محیط زیست با لباس های الیاف طبیعی

الیافی که ما در نگارخانه هما ارائه می کنیم، از مواد اولیه طبیعی مانند پشم و پنبه و کتان تولید شده است. استفاده از الیاف طبیعی به حفظ محیط زیست کمک زیادی می کند. این نوع الیاف منابعی قابل بازیافت و از حیث ساختاری قابل تخریب هستند. به این مفهوم که در محیط زیست به سادگی تجزیه می شوند. در صورتی که تجزیه الیافی که از مواد نفتی و پتروشیمی (پلی استر) تهیه شده اند ممکن است هزاران سال به طول بیانجامد. پوشاک ارائه شده در نگارخانه هما ضمن حفاظت از محیط زیست، احساس راحتی و آرامش را برای مصرف کننده به همراه دارند.

لباس سَبُک و کمک به بهداشت فردی با لباس های الیاف طبیعی نگارخانه هما

البسه تهیه شده از مواد طبیعی مانند پشم و پنبه علاوه بر حفظ بهداشت فردی از حیث وزن بسیار سبک می باشند. با توجه به ویژگی های این مواد در برابر دمای بدن و حرارت محیط اطراف و همچنین تاثیر آنها در حفظ بهداشت فردی استفاده از این پوشاک را که بهای بیشتری نسبت به کالای ترکیبی دارد ترجیح می دهند.

 

الیاف طبیعی، الیاف زنده!

پارچه طبیعی ویژگی ها و کیفیت و مزایای منحصر به خود را داراست و جهت حفظ کیفیت اولیه البسه تولید شده از این الیاف، آگاهی از روشهای نگهداری خیلی مهم است.

 

الیاف طبیعی مانند دیگر عناصر طبیعت دارای حیات هستند و در شرایط مختلف از خود رفتارهای متفاوتی نشان می دهند!

این الیاف هنگام سرما منقبض می شوند تا بدینوسیله مانع عبور جریان هوا از میان مولکولهای خود شوند و با این عمل ایجاد گرما می نمایند. همین الیاف به هنگام گرما منبسط می شوند و این رفتار باعث عبور جریان هوا از میان مولکولهای الیاف شده و موجب خاصیت خنکی در الیاف طبیعی می گردد.

 

الیاف طبیعی نیاز به استراحت دارند!

این الیاف به دلیل داشتن حیات مانند دیگر اجزای طبیعت نیاز به استراحت دارند و باید در پوشیدن آنها وقفه ایجاد گردد تا به حالت طبیعی اولیه بازگردند. در نهایت، لباس تهیه شده از مواد طبیعی مانند یک گل زیباست که چنانچه به درستی از آن نگهداری شود، هر بار از دیدن آن لذت خواهید برد ولی اگر بدان توجه نشود پژمرده خواهد شد.

در اینجا می توانید چند مدل از لباس های الیاف طبیعی را مشاهده کنید

1 دیدگاه برای “چرا پوشاک الیاف طبیعی گیاهی و حیوانی ارگانیک بخریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + پانزده =