دلیل خوشبو بودن عودmin read 1

چرا عود خوشبوست؟

دلیل خوشبو بودن دود عود ساختار تشکیل دهنده مواد موجود در آن شامل آلدئیدها، کتون‌ها و استر‌ها است که با روش‌های علم شیمی نیز قابل تولید هستند.

امروزه شرکت‌های سازنده عود به دلیل گران تمام شدن مواد طبیعی اولیه عود، حجم بالایی از اسانس و مواد صنعتی را در عود‌ها می‌گنجانند که با سوزاندن عود باعث آزاد شدن مقادیر زیادی سرب در محیط می‌شود و نه تنها مفید نیست بلکه به سلامتی آسیب می‌رساند.

پس همواره باید در انتخاب عود دقت شود تا عود‌های ساخته شده از مواد تقلبی خریداری نشود؛ بهترین روش تشخیص عود طبیعی از صنعتی این است که عود‌های سنتی نسبت به انواع اسانس‌دار بوی ملایم‌تری دارند.

تعداد دفعات روشن کردن عود در روز

تعداد دفعات روشن کردن عود در طول روز، برای افراد مختلف با سطح روحی متفاوت یا بسته به میزان آلودگی محیط اطراف و ناآرامی ای که حس می شود، متغیر است.

گفته شد افراد بالای 60 درصد سطح روحی نیازی به استفاده از عود، ندارند؛ هر چند، برای آنها نیز، مفید است.

برای افرادی که سطح روحی بین 50 الی 60 درصد، دارند استفاده از عود، برای یک بار در روز، کافیست و به اشخاص کمتر از 50 درصد، توصیه می شود حداقل 2 عود در روز، روشن کنند.

اگر فرد احساس آشفتگی و ناآرامی زیادی در محیط، دارد، می تواند این کار را تا 5 بار در روز نیز، انجام دهد. سوختن کامل هر عود حدود 40 تا 45 دقیقه، طول می کشد.

انتخاب رایحه عود

هنگام تصمیم گیری در مورد رایحه عود، بهتر است از روش آزمون و خطاء، استفاده کنید.

ابتداء از یک رایحه شروع کرده و در صورتی که احساس کردید مناسب شما نیست، سراغ رایحه های دیگر بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دوازده =