مزایا و ویژگی های الیاف طبیعیmin read 1

استفاده از الیاف طبیعی در پوشاک ،دارای مزایایی می باشد که تاثیر بسزایی در انتخاب مشتریان یک لباس دارد. این الیاف به دو دسته ی گیاهی (مانند کتان و پنبه ) و حیوانی (مانند پشم و ابریشم ) تقسیم می گردند که نسبت به الیاف ساخت بشر (man made) دارای نکات ریزتر و شرایط حساس تری می باشند و آگاهسازی مصرف کننده در این راستا ، موجب رضایت خاطر بیشتری میگردد.

 

چرا الیاف طبیعی برای پوشاک مهم است؟

پوشاک تهیه شده از الیاف طبیعی ضمن حفاظت محیط زیست ، احساس راحتی و آرامش را برای مصرف کننده به همراه دارند .پوشاک تهیه شده از مواد طبیعی مانند پشم و پنبه علاوه بر وزن بسیار سبک از حیث بهداشت فردی نیز دارای نمره بهتری هستند .

چروک پذیری لباس هایی که از الیاف طبیعی ساخته شده اند ، یکی از مواردی است که غالب مصرف کنندگان از آن گله می کنند ، با این وجود ویژگی های این الیاف در برابر دمای بدن و حرارت محیط اطراف و همچنین تاثیر آنها در حفظ بهداشت فردی ، خرید این نوع پوشاک را که قیمت بیشتری نسبت به لباس هایی با الیاف ترکیبی دارد ، ترجیح می دهند.

 

 

اهمیت آگاهی از ویژگی ها

هر پارچه ی تولید شده با الیاف طبیعی ، ویژگی ها ، کیفیت و مزایای منحصر به خود را داراست و به منظور حفظ کیفیت اولیه پوشاک تولید شده از این پارچه ها، آگاهی از روشهای نگهداری بسیار حائز اهمیت می باشد که باید مصرف کننده را از این روشها آگاه ساخت . الیاف این پارچه ها به دلیل داشتن حیات مانند دیگر اجزای طبیعت نیاز به استراحت دارند و باید در پوشیدن آنها وقفه ایجاد گردد تا به حالت طبیعی اولیه بازگردند.

 

الیاف طبیعی چگونه دمای بدن را حفظ می کنند ؟

الیاف طبیعی مانند دیگر عناصر طبیعت دارای حیات هستند و در شرایط مختلف از خود رفتارهای متفاوتی را نشان می دهند .این الیاف هنگام سرما منقبض می گردند که  مانع عبور جریان هوا از میان مولکولهای خود می شوند و با این عمل ایجاد گرما می نمایند. در مقابل به هنگام گرما منبسط شده و این مسئله باعث عبور جریان هوا از میان مولکولهای الیاف میگردد که باعث احساس خنک تری می شوند.

1 دیدگاه برای “مزایا و ویژگی های الیاف طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 19 =